T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
SIRA
NO
|
VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI
|
BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER
|
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ SÜRE)
|
|
MÜRACAAT YERİ
|
DULKADİROĞLU KAYMAKAMLIĞI (İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ)
|
|
1-
|
3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Vali Ve Kaymakamlıklarca Önlenmesi Yolları
|
-Matbu Dilekçe,
-Kira kontratı,
-Tapu Belgesi.
|
15 GÜN
|
(E-BAŞVURU) Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Karar Alınması |
Vatandaşa sunulan hizmetlerin e-devlet üzerinden yapılabilmesini sağlamak üzere yayınlanan İçişleri Bakanlığının 2019/12 sayılı Genelgende yer alan “İçişleri Bakanlığı e-Başvuru Sistemi” iş takviminde; Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Karar Alınması hizmetinin Dilekçe ve Resmi Yazı ile E-İMZALI olarak e-başvuru yapılacağı bildirilmiş olup Kaymakamlığımızca e-imzalı olarak müracaatlar alınmaya başlamıştır. | ||
2-
|
634 Sayılı Kat Mülkiyeti Kanununa 2814 Sayılı Kanunla Eklenen Ek-2 Madde Gereğince; Görevleri Nedeniyle Tahsis Edilen Ortak Kullanım Alanından (Dışarıdan Atanan Yönetici, Apartman Görevlisi, Bekçi) Tahliye İşlemi
|
Dilekçe ekine aşağıda belirtilen belgeler eklenir:
1-Başvuruda bulunan Yönetici ise Yönetici olduğuna dair karar örneği,kat maliki ise tapu kayıt örneği,
2-Tahliyesi istenilen kimsenin işine son verildiğine yöneticiye/ yönetim kuruluna yetki verildiğine dair kat malikleri kurulu kararı,
3-İş akdinin sona ermesine bağlı olarak görevi nedeniyle tahsis olunan dairenin boşaltılmasına dair ilgiliye gönderilen ihtarname,
4-İşine son verilen kimsenin çalıştığı süreye ait aylık alacakları varsa ihbar ve kıdem tazminatlarının karşılandığına veya güvence altına alındığına dair belge örneği.
|
7 GÜN
|
3-
|
4483 Sayılı Memurlar Ve Diğer Kamum Görevlileri Hakkında Başvuru
|
1-Şikayet Dilekçesi
(Dilekçede bulunması gereken hususlar: Şikayetçinin adı, soyadı, adresi ve telefon numarası, şikayet edilen memurun adı, soyadı, çalıştığı kurum)
|
30+15 GÜN
|
4-
|
2860 Sayılı Kanun Kapsamında Yardım Toplama İzin Talebi (İlçe Geneli Kermes) Ve
Yetki Belgesi
|
1-Dilekçe,
2-Yönetim kurulu kararı,
4- Tüzük,
3-Toplanacak yardım miktarını gösterir keşif raporu,
4-Kermes yapılacak yerle ilgili mutabakat tutanağı,
5-Görevlendirilen kişilerin kimlik fotokopisi,
6- Görevlendirilen kişilerin sabıka kayıtları,
7- Görevlendirilen kişilerin ikişer adet fotoğrafı.
|
2 GÜN
|
5-
|
Lokal (İçkisiz/İçkili) İzin Belgesi Düzenlenmesi
|
Dilekçe ekine aşağıda belirtilen belgeler eklenir:
1-Lokal açılması konusunda alınmış yönetim kurulu kararının örneği,
2-Lokal olarak açılacak yerin tapu senedi örneği, kiralık ise kira kontratının örneği,
3-Ana gayrimenkulün tapu kayıtlarında mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile aldıkları kararın örneği, mesken ve işyerinin birlikte yer aldığı binalarda mesken sahiplerinin tamamının onayı ve işyeri sahiplerinin oy çokluğu ile aldıkları kararın örneği, iş hanlarında ise yönetim kurulu kararı örneği,
4-Yapı kullanma (iskan) izin belgesi, bu belgenin bulunmadığı durumlarda ise ilgili belediyeden alınacak söz konusu yerin lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge; bu alanlar dışındaki lokaller için Bayındırlık ve İskan Müdürlüklerinden alınacak lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge.
|
20 GÜN
|
E-RANDEVU Lokal (İçkisiz/İçkili) İzin Belgesi Düzenlenmesi |
Vatandaşa sunulan hizmetlerin e-devlet üzerinden yapılabilmesini sağlamak üzere yayınlanan İçişleri Bakanlığının 2019/12 sayılı Genelgende yer alan “İçişleri Bakanlığı e-Başvuru Sistemi” iş takviminde; Lokal İzin Belgesi Verilmesine ilişkin E-DEVLET ŞİFRESİ ile e-randevu ile işlem yapılmaya başlamıştır. | ||
6-
|
Tüketici Sorunları Başvurusu
|
Başvuruda matbu dilekçe ekine aşağıda belirtilen belgeler eklenir.
1-Fatura,
2-Satış Sözleşmesi
3-Garanti Belgesi,
4-Servis Fişi
5-Sözleşme vb.
6-Satıcı veya Sağlayıcı savunması
|
BAŞVURU HEMEN ALINARAK 5 DAKİKA İÇERİSİNDE İŞLEME TABİ TUTULUR VE KARAR SONUÇLANDIĞINDA İLGİLİSİNE YAZILI OLARAK BİLDİRİLİR
(3 Ay)
|
7-
|
Ticari Amaçla İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcı İzin Belgesi
|
Başvuru Belgeleri:
1- Matbu Dilekçe
2- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatının aslı ya da Belediyeden onaylı bir örneği
3- Vergi Levhası
4-Ruhsat sahibinin/sorumlu müdürün nüfus cüzdan fotokopisi,
5- Telekomünikasyon Kurumundan alınan sabit IP sözleşmesi,
6- TİB onaylı filtre programı.
7- İş yerinin giriş ve çıkışlarını görebilecek şekilde kamera kurulduğuna dair fatura veya
(montajın yapıldığına dair belge)
|
15 GÜN
|
E-RANDEVU Ticari Amaçla İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcı İzin Belgesi |
Vatandaşa sunulan hizmetlerin e-devlet üzerinden yapılabilmesini sağlamak üzere yayınlanan İçişleri Bakanlığının 2019/12 sayılı Genelgende yer alan “İçişleri Bakanlığı e-Başvuru Sistemi” iş takviminde; Ticari Amaçla İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcı İzin Belgesi verilmesine ilişkin E-DEVLET ŞİFRESİ ile e-randevu alınarak işlem yapılmaya başlamıştır. | ||
8-
|
“Apostille” Tasdik Şerhi
|
Vatandaşlarca Lahey Sözleşmesine taraf ülkelerine gönderilecek olan belgeler(İdari nitelikteki belgelerin tasdikinde İlçemiz sınırları içerisinde bulunan resmi ve özel okullar, Üniversiteler, Nüfus Müdürlüğü tarafından düzenlenen belgeler noter onaylı belgelerin imza tasdiki işlemi.)
|
10 DAKİKA
|
9-
|
İnsan Hakları İhlalleri Başvurusu
|
Dilekçe.
|
10 GÜN
|
10-
|
Vatandaşlardan Elden Veya Posta İle Gelen Dilekçeler
|
1-Dilekçe,
Kaymakam ya da Yazı İşleri Müdürü tarafından havale edilmiş dilekçeler,
NOT: Adı, soyadı, tarih, adres ve imza olmayan dilekçeler işleme alınmaz.
|
30 GÜN
|
Dilekçe ve Şikayetlerin Değerlendirilmesi | Vatandaşa sunulan hizmetlerin e-devlet üzerinden yapılabilmesini sağlamak üzere yayınlanan İçişleri Bakanlığının 2019/12 sayılı Genelgende yer alan “İçişleri Bakanlığı e-Başvuru Sistemi” iş takviminde; Dilekçe ve Şikayetlerin Değerlendirilmesi Dilekçe ile e-devlet şifresi ile e-başvuru yapılacağı bildirilmiş olup Kaymakamlığımızca e-başvuru olarak müracaatlar alınmaya başlamıştır. | ||
11-
|
CİMER
|
1-Başvuru dilekçesi,
2-İnternet üzerinden yapılan CİMER başvuruları,
|
30 GÜN
|
12-
|
4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu
|
4982 Sayılı Bilgi Edinme hakkı Kanunu ve bu Kanunun uygulanmasına dair esas ve usuller hakkında yönetmelik hükümlerine göre T.C vatandaşı, Türkiye’de ikamet eden yabancılar, Türkiye’de faaliyette bulunan yabancı kişilerin bilgi belge talepleri.
|
15 İŞ GÜNÜ
(Başvurunun birden fazla kurum kapsaması halinde 30 iş günü) |
13-
|
Evrak Ve Dilekçe Havale İşlemi
|
Elden veya posta yolu ile gelen resmi evrak ve dilekçeler ilgili kuruma havale edilir.
|
İVEDİLİKLE
|
14-
|
Yurtdışı Bakım Belgesi
|
1-Yurt dışı bakım belgesi, dilekçesi,
2- Yurtdışı bakım belgesi formu,
|
2 GÜN
|
15-
|
Disiplin Cezasına İtiraz İşlemleri
|
1-İtiraz dilekçesi (7 gün içinde)
2-Didiplin cezası kararı,
3-Disiplin Cezası kararı tebliğ-tebellüğ belgesi
|
30 GÜN
|
16-
|
Muhtar İzin Başvurusu
|
1-İzin talep dilekçesi (imzalı-mühürlü)
(İzne ayrılan muhtara 1. Azanın vekalet etmesi asıldır)
|
15 DAKİKA
|
17-
|
Muhtar İmza Sirküleri Tasdiki
|
İmzanın imza ve mührünü taşıyan belge
|
10 DAKİKA
|
18-
|
Muhtarlık Belgesi
|
Talep ve 1 adet fotoğraf
|
1 GÜN
|
19-
|
Yıpranmış, Kaybolmuş Veya Çalınmış Mühür Müracaatı
|
1-Muhtarlık mührünün yıprandığı, kaybolduğu veya çalındığına dair dilekçe,
2-Çalındı ise kolluk kuvvetlerince hazırlanmış tutanak,
3-Mühür bedeli dekontu ve eski berat.
|
1 AY
|
20-
|
Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri Başvurusu
|
Dilekçe
|
15 GÜN
|
21-
|
Adli Sicil Belgesi
(Sabıka Kaydı)
|
1-Dilekçe,
2-Nüfus Cüzdanı (aslı)
|
10 DAKİKA
|
Dulkadiroğlu Hükümet Konağı Kat. 5 Dulkadiroğlu Hükümet Konağı Kat. 5
Dulkadiroğlu/K.MARAŞ Dulkadiroğlu/K.MARAŞ
KAMU HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA UYULACAK USUL VE
ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK |
|||||
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturmak; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak üzere, idarelerin uyması gereken usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 10/10/1984 tarihli ve 3056 sayılı Başbakanlık Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun 2 nci ve 33 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Kamu hizmetlerinin ilk kademede ve vatandaşa en yakın yerde sunulması
MADDE 3 – (1) Kamu hizmetlerinin, başvuru yapılan ilk kademeden sunulması ve sonuçlandırılması, başvuru mercii ile karar/onay mercii arasında birden fazla kademe oluşturulmaması esastır. İdare, başvuruların, doğrudan kamu hizmetini sunan birime yapılmasını ve ilk kademede sonuçlandırılmasını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.
(2) İdare, hizmetlerin vatandaşa en yakın yerden sunulabilmesi amacıyla gerekli görülen mahallerde geçici veya sürekli bürolar açabilir.
(3) İdare, sunduğu hizmetlerin her birini yerine getirecek birim ve görevlileri tespit eder. Taşra teşkilatı, tespit edilen birim ve görevlileri bulundukları yerin en büyük mülkî idare amirine bildirir.
Kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulması
MADDE 4 – (1) Basılı ortamdaki bilgi ve belgelerin elektronik ortama taşınması ve veritabanlarının diğer idarelerle paylaşılması esastır.
(2) İdare, başvuruların elektronik ortamda da yapılmasına, sürecin başvuru sahibince izlenebilmesine ve sonucun ilgilisine elektronik ortamda iletilmesine yönelik tedbirleri alır ve hizmetin e-Devlet Kapısına entegrasyonunu sağlar.
Vatandaşın bilgilendirilmesi
MADDE 5 – (1) Kanunî sınırlamalar saklı kalmak kaydıyla idare, sunduğu hizmetlere ilişkin bilgileri ve mevzuatı, basılı ya da elektronik ortamda duyurur.
(2) İdare, sunduğu kamu hizmetlerinin envanterini ek-1’e göre oluşturarak kurumsal internet sayfasında ve e-Devlet Kapısında en güncel şekli ile yayınlar.
Hizmet standartları oluşturma
MADDE 6 – (1) İdareler, ek-2’de yer alan örneğe göre hizmet standartlarını oluşturur. Ek-3’te belirtilen açıklamalara göre oluşturulan hizmet standartları tablosunda; hizmetin adı, başvuruda istenen belgeler, hizmetin ne kadar sürede tamamlanacağı ve şikâyet mercilerine ilişkin bilgiler yer alır. Bu tablo, hizmeti doğrudan sunan birimlerce vatandaşların kolayca görebileceği panolarda, kurumsal internet sayfalarında ve e-Devlet Kapısında duyurulur. Ayrıca, idarenin danışma masalarında da istenilen belgeleri gösteren dokümanlar bulundurulabilir ve talep edenlere ücretsiz olarak verilir.
Özürlülerle ilgili tedbirler
MADDE 7 – (1) İdare, sunduğu kamu hizmetlerinin özürlüler tarafından kolayca erişilebilir olması için gerekli tedbirleri alır.
Başvuru sahibinden bilgi ve belge istenmesine ilişkin esaslar
MADDE 8 – (1) İdare, hizmetleri yerine getirirken başvuru sahibinden istediği bilgi ve belgelerle ilgili düzenlemelerinde aşağıdaki ölçütleri esas alır:
a) Düzenlemeler beyan esas alınacak şekilde hazırlanır.
b) Zorunlu olmadıkça, işlemin tekemmülü aşamasına kadar belge talep edilmez.
c) İş sınavlarına müracaat safhasında sadece sınav için gerekli belgeler istenir; göreve başlamak için gereken belgeler ise sınavı kazananlardan istenir.
ç) İdarenin görevi gereği kendisinde bulunan bilgi ve belgeler ile daha önce başvuru sahibinden alınarak kurum kayıtlarına aktarılan ve değişmediği başvuru sahibi tarafından beyan edilen belgeler yeniden istenmez.
d) İstenen belgenin aslının getirilmesi hâlinde, belgenin fotokopisi, aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra ilgili görevli tarafından isim ve unvan yazılarak tasdik edilir.
e) Diğer idarelerin elektronik ortamda paylaşıma açtığı bilgi ve belgeler, başvuru sahibinden istenmez. Ancak, bu bilgi ve belgelere kolayca erişim için gerekli bilgiler istenebilir.
f) Başvuru sahibinden adlî sicil kaydı istenmez, bunun yerine yazılı olarak beyan istenir. Başvurunun form kullanılarak yapıldığı hâllerde, formda adlî sicil beyanı bölümü ayrılır. İdare, beyanın doğruluğunu adlî sicil bilgilerini verebilecek mercilerden teyit eder. İlgili merciler, gerekli bilgileri, teknik altyapısı hazır olan kurumlara elektronik ortamda derhal, diğer hâllerde en geç üç işgünü içinde verir.
g) Başvuruda istenen belgeler, idarece sayma suretiyle belirtilir. İstenen belgeler arasında, idare tarafından istenecek diğer belgeler veya benzeri belgeler gibi muğlâk ibarelere yer verilmez.
ğ) Başvuru sırasında istenen formlar idarenin internet sayfasında da yayımlanır.
Gerçeğe aykırı belge verilmesi veya beyanda bulunulması
MADDE 9 – (1) İdare, gerçeğe aykırı belge verenler ya da beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacağı hususunda başvuru sahiplerinin bilgilendirilmesi için gerekli tedbirleri alır.
Başvuru sahiplerine malî yükümlülüklerinin bildirilmesi
MADDE 10 – (1) Başvuruları esnasında, ödemek zorunda oldukları malî yükümlülükler, mevzuat dayanakları ile birlikte başvuru sahiplerine açıkça belirtilir.
Kurum içi ve kurum dışı yazışma
MADDE 11 – (1) Kurum içi ve kurum dışı görüş, bilgi ve belge talep yazıları günlü yazılır. İlgili mevzuatındaki özel hükümler saklı kalmak kaydıyla, idareler belge taleplerini en geç beş gün, bilgi ve görüş taleplerini ise en geç onbeş gün içinde yerine getirir. İdare, bilgi ve görüş yazıları için onbeş günü geçmemek üzere ek süre kullanabilir. Bu yazışmalar elektronik ortamda da yapılabilir.
Başvurunun kabulü ve sonuçlandırılması
MADDE 12 – (1) Bizzat yapılan başvurular sırasında başvuru incelenir, anında giderilebilecek eksiklikler yazışmaya gerek kalmadan tamamlatılır. Talebi hâlinde başvuru sahibine alındı belgesi verilir. Sonradan tespit edilen eksiklikler başvuru sahibine bildirilir.
(2) Başvurular hizmet standartlarında belirtilen süre içinde sonuçlandırılır.
(3) Başvuru sonucunun olumsuz olması durumunda ilgiliye gerekçesi bildirilir, varsa itiraz mercii ve süresi gösterilir.
Yönetmeliğe uyum
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) İdareler, bu Yönetmelikte öngörülen hususlara ilişkin gerekli her türlü idarî, teknik ve hukukî düzenlemeleri bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren altı ay içinde gerçekleştirir.
Yürürlük
MADDE 13 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
KAMU HİZMET ENVANTERİ TABLOSUNUN DOLDURULMASINDA DİKKAT
EDİLECEK HUSUSLAR
1- SIRA NO:
Hizmetlere 1’den başlayarak sıra numarası verilecektir.
2- KURUM KODU:
13/8/1991 tarihli ve 1991/17 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile oluşturulan, kamu kurum ve kuruluşlarının Devlet Teşkilatı Veritabanında yer alan 14 haneli kodu yazılacaktır. Kodlar arasında hiçbir noktalama işareti veya boşluk bulunmayacaktır.
3- STANDART DOSYA PLANI KODU:
24/3/2005 tarihli ve 2005/7 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile oluşturulması öngörülen standart dosya planındaki kodlar yazılacaktır. 3 haneli ana dosya kodu ile alt düzey kodların tamamı kullanılarak 9 haneye tamamlanacaktır. Kullanılmayan alt düzey kodlar için 0 yazılacaktır. Kodlar arasında hiçbir noktalama işareti veya boşluk bulunmayacaktır.
4- HİZMETİN ADI:
Bu bölüme idarenin yürüttüğü bütün hizmetler açık ve anlaşılır şekilde yazılacaktır.
5- HİZMETİN TANIMI:
Hizmetin mahiyetini belirten bir tanım yapılacaktır.
6- HİZMETİN DAYANAĞI MEVZUATIN ADI VE MADDE NUMARASI:
Hizmetin yerine getirilmesinde idareye görev, yetki ve sorumluluk veren kanun, kanun hükmünde kararname, tüzük, yönetmelik, Bakanlar Kurulu kararı, genelge, tebliğ ve benzeri düzenlemelerin adı ve ilgili madde numarası açıkça yazılacaktır.
7- HİZMETTEN YARARLANANLAR:
Kurumun sunduğu hizmetten yararlananlar yazılacaktır. Örnek: Vatandaş, sivil toplum kuruluşu, özel sektör veya kamu kurumları.
8- HİZMETİ SUNMAKLA GÖREVLİ/YETKİLİ KURUMLARIN/BİRİMLERİN ADI:
Söz konusu hizmeti sunmakla görevli, yetkili veya sorumlu idarenin adı yazılacaktır. Hizmeti yerine getiren idare, bu bölümde yer alan Merkezî İdare; Taşra Birimleri; Mahallî İdare; Diğer (özel sektör vb.) başlıklarının altına ismen yazılacaktır.
9- BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER:
Başvurulu hizmetler için başvuruda istenen belgeler ve bunların dayandığı mevzuatın adı ve ilgili madde numarası açıkça yazılacaktır. Hizmet başvurulu olmayıp kurumca resen sunuluyor ise (-) işareti konularak boş bırakılacaktır.
10- İLK BAŞVURU MAKAMI:
Başvurulu hizmetlerde hizmet talebinde bulunanın ilk müracaatını nereye ve hangi makama yapması gerektiği, mevzuat adı ve ilgili madde numarası ile birlikte açıkça yazılacaktır. Hizmet, başvurulu bir hizmet değil ise (-) işareti konularak boş bırakılacaktır.
11- PARAF LİSTESİ:
Başvurulu hizmetlerde, başvuruyu alandan nihaî onayı veren kişiye kadar paraf listesinde yer alan bütün unvanlar sıralı olarak yazılacaktır. Hizmet, başvurulu bir hizmet olmayıp resen verilen bir hizmet ise, işlemi ilk başlatandan nihaî onayı veren kişiye kadar paraf listesinde yer alan bütün unvanlar sıralı olarak yazılacaktır.
12- KURUMUN VARSA YAPMASI GEREKEN İÇ YAZIŞMALAR:
Hizmetin sunum sürecinde yapılması gereken kurum içi yazışmaların hangi birimle, ne amaçla yapıldığı, mevzuat dayanağı ve ilgili madde numarası açıkça yazılacaktır. Merkez birimlerinin kendi aralarında veya taşra teşkilatıyla ya da taşranın merkez birimleri ile yaptığı yazışmalar iç yazışmadır.
13- KURUMUN VARSA YAPMASI GEREKEN DIŞ YAZIŞMALAR:
Hizmetin sunum sürecinde yapılması gereken kurum dışı yazışmaların hangi kurumla, ne amaçla yapıldığı, mevzuat dayanağı ve ilgili madde numarası açıkça yazılacaktır. Diğer kurumlar ile koordinasyon sağlamak ya da görüş, onay, bilgi, belge istemek için yapılan yazışmalar dış yazışmadır.
14- MEVZUATTA BELİRTİLEN HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ:
Mevzuatta hizmetin tamamlanması için herhangi bir süre öngörülmüş ise bu süre, mevzuatın adı ve ilgili madde numarası ile birlikte açıkça yazılacaktır.
15- HİZMETİN ORTALAMA TAMAMLANMA SÜRESİ:
Mevzuatta başka bir süre belirtilmiş olsa bile hizmetin fiili olarak ortalama ne kadar sürede tamamlandığı yazılacaktır.
16- YILLIK İŞLEM SAYISI:
Hizmetinin yılda kaç defa sunulduğu yazılacaktır.
17- HİZMETİN ELEKTRONİK OLARAK SUNULUP SUNULMADIĞI:
Hizmet elektronik olarak sunuluyor ise ilgili internet sayfasının adresi, sunulmuyor ise “Sunulmuyor” ifadesi yazılacaktır.
|